fredag 22 juli 2011

Hungerspelen

Bestämde mig andra dagen på sommarlovet för att jag medvetet skulle njuta av min ledighet minst fem minuter om dagen. I början var njutningen fullständig och total. Gå ut i t-shirt och hämta tidningen utan att frysa ihjäl, äta jordgubbar och glass, äta mer jordgubbar och glass, äta glass vid hamnen... Idag måste jag erkänna att njutningen blivit vardag. Många glassar alltså:) Men, efter att ha reflekterat en stund kring detta, inser jag att jag kommit till en punkt i min ledighet där jag är så avslappnad att jag inte bryr mig om ögonblicken av njutning. Jag upplever dem flera gånger om dagen!

Böcker... sommaren innebär alltid en tid för läsning. Ibland får jag frågan: "När hinner du läsa?" Flera gånger om dagen, för det mesta, ibland, blir mitt svar. Tio minuter på morgonen. En halvtimme mitt på dagen. En halvtimme-timme innan jag somnar. Vad ska jag annars göra hela dagarna? På sommaren alltså.

Ledigheten inleddes med följande serie:


Lysande skulle jag vilja säga. Har man barna/ungdomssinnet kvar och är beredd att låta sig färdas in i gränslandet mellan verklighet och fantasi, är detta spännande, nagelbitande och trollbindande läsning.

Var så goda och NJUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar