tisdag 5 februari 2013

Besviken!

Nu har jag äntligen läst ut DEN, den där som boklådorna svämmar över av, den där som alla recenserar och pratar om... jepp, Femtio nyanser av honom eller Fifty Shades of Grey. OCH, jag är så besviken! Jag läste den på engelska och tänkte att jag därigenom skulle få en mer inlevelsefull läsning. Fel, fel, fel... Boken är enformig och tråkig, tycker jag. De flesta vet kanske att den handlar om en ung kvinna som blir fullständigt betagen i Grey. Han är likaså tokig i henne, men har inte förmåga att leva i en relation som de flesta av oss gör. I stället måste han dominera Ana, som hon heter, och deras sexuella relation beskrivs ganska ingående. Det är inte speciellt intressant och den enda behållningen jag hade av romanen var att jag ville veta varför han inte hade förmåga att älska Ana på hennes sätt. Trots att jag läste ut boken, fick jag inte svar på min fråga. Det kommer ju två böcker till! De två böckerna blir olästa för min del och om jag vill veta vad som händer i deras i relation, finns det säkert många som kan berätta det för mig:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar