tisdag 23 april 2013

Ångrar mig!

Ibland får man tag i en bok som tar SÅ lång tid att läsa ut. Det gjorde den här, Att föda ett barn, av Kristina Sandberg.
Det känns lite nedlåtande att kritisera, men för att ni som läser detta inte ska hamna i samma fälla som jag och börja läsa, vill jag bara säga att den var för     L Å N G T R Å K I G ! Boken börjar bra och man får följa berättelsen om unga Maj som flyttar från landet in till staden men som råkar bli med barn och måste gifta sig... Majs man är inte den hon tror att han är - eller hon blundar snarare för sanningen - han super och skrapar man på ytan kanske den fina familjen inte är så fin ändå. Återigen handlar det om kvinnors lott i samhället och den lotten är inte alltid särskilt eftersträvansvärd. Efter ett tag tycker jag att spänningen försvann, det blir ett malande och till slut ganska platt helt enkelt. Nu har jag äntligen läst ut den. Vill läsa om  Tjänstekvinnans son  men har också några modernare romaner som lockar lite mer... Får se vad det blir under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar