lördag 30 augusti 2014

Hjärnpunka

Baksidetexten till den här roliga men tänkvärda boken är så bra:

"Tjejerna närmade sig. Jag lät blicken, utan att ändra huvudets nedåtriktade läge, långsamt glida upp och möta Isabellas blick. Hon log, kastade lite snyggt med håret, och sa medan hon passerade:
-Hej, Leo.
-Köttfärssås, sa jag."

Hahaha!Jag ser Leo framför mig och jag kan riktigt känna hur han vill försvinna från jordens yta. Om man går i sexan, är värdelös på fotboll och är kär i klassens populäraste tjej, då är inte köttfärssås det svar man vill ge. Kallas för HJÄRNPUNKA:)

I Hjärnpunka får man följa Leo, hans kompis Djuret, coola Isabella och läbbiga Kricke när de åker på klassresa till Stockholm. Allt blir inte som Leo tänkt sig, varken då eller efter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar