onsdag 28 augusti 2013

Ingen behöver veta

Härom kvällen läste jag en av böckerna som en del av mina och Lindas elever ska läsa och analysera lite närmre. Den här boken heter Ingen behöver veta och ämnet som behandlas känns väldigt förbjudet och jag tycker att det känns lite jobbigt att läsa. Kan en kille bli våldtagen och är det någon som tror på det? Om det dessutom är killens moster som begår övergreppen, vågar någon ta i det då? Mycket att fundera på för både killar och tjejer. Som vanligt skriver Christina Wahldén, en bra och populär ungdomsförfattare, om ämnen som berör och väcker ilska. Den här boken tycker jag var för tunn och ordfattig för att falla mig i smaken, men den är lättläst och luftig och jag tror att den kan tilltala väldigt många ungdomar; både killar och tjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar