torsdag 25 juli 2013

Innan jag somnar

Sommar - det började som en bokslukarsommar men någonstans kom jag av mig. Får se vad resten vad de kvarvarande veckorna kan erbjuda:) Jag köpte fyra pocket för ett par veckor sedan och detta är en av dem. Innan jag somnar av S.J.Watson handlar om Christine som en morgon vaknar upp och inte vet vem eller var hon är. Hon ligger bredvid en främmande man och hon tror att hon haft ett one-night-stand men hon inser att saken är en helt annan när hon ser att hon är många, många år äldre än vad hon tror. Varje dag är densamma. Hon vaknar, vet inte var hon är eller vem hon är och hon måste helt och hållet förlita sig på sin omgivning för att försöka pussla ihop sitt liv. Hade det varit du eller jag som hade drabbats av amnesi, hade omgivningen varit våra trygga familjer och vänner. Eftersom detta är en bok, en slags thriller, förstår man redan från början att det någonstans inte stämmer. Spännande!

Det är ju så med oss att nyfikenheten driver oss. Varje dag har jag velat veta vad som ska hända med Christine och jag har så gärna velat att hon ska vakna upp ur sin amnesi och minnas sitt liv. Det är det som får en att vända blad hela tiden. Helt klart en läsvärd bok. Den har fått två priser också, så det är fler som tycker som jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar