fredag 12 juli 2013

Livet efter dig

Varning för STRÄCKLÄSNING!

Har ni sett En oväntad vänskap? Om inte, är det nog nästan ett måste. En verklig feel-good-film som gör att man mår bra länge efteråt. I  Livet efter dig möter man en lite liknande historia. Arbetslösa Lou, får arbete hos den totalförlamade Will. Från början är deras relation kall och Will vill inte acceptera henne. Deras relation utvecklas och fördjupas. Tack vare Lou mår Will bättre än vad han gjort på länge och det är härligt att känna hur det drar i smilbanden och skön läsning när man vill vända sig om och säga "yes!" till den som sitter bredvid. Men, det finns en hake. Såklart. Will vill inte leva. Han vill dö.

Jag rekommenderar INTE att läsa den på ett flygplan utan snytpapper till hands. Det är lite pinsamt när stolsgrannen måste undra varför man kväver snyftningar och varför man använder en gammal strumpa att torka droppande tårar med!

Jag vill inte att den är slut, vill bara fortsätta läsa. Det var ett tag sedan jag rycktes med så. Lyllos er som inte har läst den och som kanske går och köper den, lägger er på stranden och bara... STRÄCKLÄSER!

Jag har haft semester. Eller rättare sagt, jag har varit utan barn i sammanlagt sex dygn. Jag har haft det så bra och fått gräva ner mig precis så mycket jag själv velat. Tack mamma, pappa och svärföräldrarna!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Läste en annan recension om denna bok och blev lite intresserad, men efter att ha läst din blev jag MYCKET intresserad!
    Jag har också några böcker som ger mig en stark känsla av avundsjuka på alla de som ej redan läst dem, haha! Ett gott betyg helt enkelt!

    SvaraRadera