måndag 25 maj 2015

Fablehaven - Den förbjudna skogen



Fablehaven är en fantasyserie skriven av Brandon Mull. Den förbjudna skogen är den första boken av 5. 

Seth och Kendra är två helt vanliga syskon som ska bo hos sin farmor och farfar i Indien medan deras föräldrar är bortresta. Men när de kommer in på grusvägen mot huset ser de massa ovälkomnande skyltar som t.ex. "Varning för hagelbössa" och "Inkräktare torteras". Huset ligger i mitt i en stor skog och har en jättefin trädgård. Trots det får Seth och Kendra utegångsförbud nästan direkt, utan att ha gjort något! Men det de inte vet är att farfar är föreståndare för Fablehaven som är ett reservat för magiska varelser. Alla varelser lever i harmoni ända tills Seth och Kendra råkar bryta mot de uråldriga lagarna och alla onda krafter släpps fria...

Jag tycker att boken är bra och spännande och jag kan verkligen rekommendera den för dig som gillar fantasyböcker. Jag har inte läst resten av serien än, men jag kan tänka mig att de också är bra.



Recension av: Simon Eriksson  år 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar