tisdag 12 maj 2015

KÄRLEKSPIZZAN

Vad är kärlek egentligen? Det är något Movitz lind i 5A har funderat på. Hans bästis Ruben har alltid stått i centrum bland tjejerna och vet exakt vad kärlek är medan Movitz inte är intresserad av sådant. Men så en dag när Movitz följer med Rubens brorsa till en skejtramp så blir han förälskad i den coola tjejen Beata som är grym på att åka bräda. Movitz bestämmer sig genast för att också bli skejtare för att Beata ska se honom och tycka han är cool.

En dag händer något i P-huset som inte får hända. Han ska visa vad han går för och det är näst första gången han står på en bräda. Beata står där nere tänker han....Han tar ett djupt andetag och sveps ner i det mörka hålet med brädan under fötterna. Han kommer ner och vet inte hur han ska få stopp på brädan så han hoppar upp på en grinde och gör det coolaste tricket av alla! Skejtarna får med det på film och den publiceras så smått på Youtube och Movitz liv förändras.


Jag har läst Boken Kärlekspizzan av Johan Rundberg. Detta är en bok jag rekommenderar starkt till den som gillar roliga och spännande böcker. Den är skriven i jag-form och passar åldrarna 10-13. Jag ger denna 9 av 10 poäng för den är väldigt bra och är verkligen min typ av bok!

Av: Alice E, år 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar