tisdag 12 maj 2015

Min typ brorsa

När Ninas mamma berättar att de ska fira nyår i Luleå med mammas nya kille Tomas blir Nina inte på topphumör. Nyåret med Tomas och hans två söner blir bättre än vad hon hade föreställt sig. Speciellt när killarna är i hennes ålder. Efter nyårsafton bestämmer sig Marie och Tomas att dom ska flytta ihop. Efter lovet börjar Ninas nya brorsa Daniel i hennes klass. När bästavännen Manda byter linje och Daniel börjar träffa någon annan tjej orkar hon inte mer. Men till slut blir allting på nåt sätt som hon vill ha det. 


Boken är skriven av en utav mina favoritförfattare Johanna Lindbäck. Hon skriver väldigt bra ungdomsböcker enligt mig. Hon är även författaren till Kanske ihop, Lite ihop, En liten chock, Blunda och hoppa, Som om jag frågat, Saker som aldrig händer och en massa andra böcker. Denna boken var bra men ingen favorit. Jag tyckte inte det hände så mycket. Det blev lite långtråkigt att läsa. Jag skulle säga att detta var en ungdoms och kärleksbok. Jag ger boken en 6/10. 

Av: Filippa, år 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar