tisdag 12 maj 2015

Hjärnpunka

                                         
Jag har läst boken Hjärnpunka som handlar om en kille som heter Leo. Leo är kär i en tjej som heter Isabella, hon är den vackraste han har sett. Men! Varje gång hon går fram och pratar med honom får han "hjärnpunka". Hon säger hej och han säger köttfärsås. Det är vad han kallar för hjärnpunka. Klassen ska åka på klassresa. Bland annat ska dom till Gröna Lund och där händer allt som inte får hända. 


Boken är skriven av Staffan Cederborg och är anpassad för barn mellan 9-13 år. Jag gillade boken för att jag gillar att läsa om tonårsliv och reality. Boken är skriven i jag-form. Denna bok får 8/10 poäng av mig och jag kan verkligen rekommendera denna bok! Författaren har också skrivit böcker som Det här är ingen film med lyckligt slut och boken Kickar.

Av: Elvis, år 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar